Prints van Oranje

» Naar de shop

Nederland is een nieuw designmerk rijker: Prints van Oranje. Nederlandse tradities en folklore worden als uitgangspunt genomen. Maar nieuwe invloeden vanuit de hele wereld worden juist omarmd in plaats van buitengehouden.

Verbindingen staan centraal. Oude ambachten worden verbonden met vernieuwende technieken, folklore gemixt met hedendaags dessin of motieven uit andere culturen.¨Designtraditie met een twist ¨, aldus initiatiefnemer Ab Oosterhof.

 

Primeur
De eerste eigen collectie zal haar primeur beleven op de designbeurs Meesterlijk (27-30 september Westergastfabriek, Amsterdam). Te zien zijn onder meer de ontwerpen van textielontwerpers Remi Veldhoven en Geanne Welles. Zij hebben tafellinnen met Staphorster stippen en een karpet met een knipoog naar Perzisch tapijt vormgegeven. Keramiste Imre Bergmann, ontwikkelde en vervaardigde een eerst serviescollectie.

Merk en platform
Het nieuwe merk en platform richt zich op de zakelijke interieur- en geschenkenbranche. Mocht je geïnteresseerd zijn dan kan je contact opnemen met Prints van Oranje.

 

 

Ook leuk om te lezen